Saturday, February 21, 2009

Karipap, Crempuff, dan Choki-choki

Polisi kelas aku MD 41;

"Jikalau kami tidak dapat menghiburkan khalayak dengan muzik kami, maka kami tidak akan teragak-agak untuk menggunakan maruah kami "
Polisi ini lahir selepas sahaja persembahan untuk Minggu Aprisiasi Sastera Dunia yang berlangsung kat dewan Nazak khamis baru ni. Dimana dalam persembahan Sing Me A Song, dimana kami dimestikan menyanyi lagu bertemakan salah satu novel dunia yang kami kaji. Dan sememangnya kitorang da pakat2 sangat da yang join cume Afiq, He, Danial, ngan Leman..Alih2 stengah jam sbelom persembahan, dorang suroh aku nari kat depan..
jadah haram..
dorang ingat aku ni pnah wakil umah sukan ke dalam tari-mernari ni..akhirnye selepas budi bcara, aku pon jadi la konduktor..cramp gak lengan aku 3 minit menghayun2 lengan macam orang tertelan penadol lebih..Baik yang main gitar, baik yang nyanyi, baik yang rapping, sekor pon x tengok aku conduct.
pe kejadahnye aku jadi konduktor? tapi member nye pasal takde hal la..
nak cite pendek..He tetibe melompat tak macam orang dan mule rap di tengah2 orang menyanyi...aku xtau la memang planning ke ape..da ak tak terlibat awalnye..
tapi He, dengan keadaan yang penuh sedar, bahawa tindakannnya yang menggadai maruah itu bakal mengundang umpatan2, kata2 sinis, ejekan2, pujian2, dan gelak ketawa berderai dan yang seumpamanya, namun beliau tetap rap dengan gaya yang penuh dengan unsur2 mengundang kontroversi.
hasilnye baik...isi dewan tu terhibur la gak..kire dapat la meng"UP"kan diri siket..dapat la menghiburkan penonton2..sebab tu la kami keluarkan POLISI kami tu!~
dan kami memang akan guna POLISI kami tu untuk malam jumaat keesokannya!
hakikatnye ; memang kami sme tak pandai muzik..yang pandai muzik leman, danial, n afiq je..tapi bab2 nk reka2 ni sorang pon xle harap sangat..tapi kami memang banyak akal kalau nak mengorbankan maruah ni..memang kami hebat dalam bab ni..
tu yg jadi keluar polisi tu
aku, nuar, he, ngan fik dah pon berlatih bagai nak rak kat bilek Danial Foo..sampai berpeluh2 aku..terkorban la jgak tenaga2 lebihan tu..
malam semalam akhirnye sampai lah malam Reminiscing P Ramlee Night...turn kitorang 2nd last..
mane tak spoilnye..
mse tu audien pon mmang da ngantok2..kitorang pon macam tak bawak kelainan sangat..haha..awal2 da spoil da..
alkisahnye mle2 aku bace intro, then lagu Aiya Cik Siti pasang, bru Leman n Fana masuk...skali teknikal prob da.. wayar untuk sambung laptop ak ngan speaker dewan macam bangang sket..nseb bek de Azhzurin yang comel..dapat dibaiki setelah 5-6 minit tertunggu2..
Spoil gle babi la..salah laptop ak gak noob sesangat..
Then berlengggang lenggok la leman dan fana memainkan perana..crowd mase tu agak da lengang..ramai pon bdak A Level..Bdak Ib da kluaq pi mana tah..memang tak dapat sambutan pon..
next song is Bunyi Gitar.. dan kami berempat telah pun mengorbankan maruah kami dengan menari macam orang x btol kat atas pentas..bile tgk vdeo balik kre agak klaka la..tapi memang tak dapat sambutan..aku joget takde roh pon..haiz..
gile babi spoil..
memang tak menarik mane pon..tapi aku agak bangga gak..cammpur lega la..
ramai gak la yang melahirlan rase simpati kat kami..haha..
memang btol2 mnggadai maruah..tapi takpe la..ak sbenanye tak down sangat pon..persembahan je pon..bukan pertandingan..pikir positif je
nampaknye, kami kene menyemak semula polisi kami...mungkin menggadai maruah itu tidak cukup..haiz..
da la..
banyak mnde nak tulis..tapi tak terkeluar..aku sejak masuk IB ni, kepala aku berpusing sket.. otak ngan lidah aku jadi jam kalau nak tulis atau cakap..pasal otak aku akan berbelit antara English, Bahasa Melayu, Loghat Terngganu, Loghat Kelantan, ngan dialek Kantonis.
da gila da...
aku pon da takde roh sangat nak blogging..
bosan bce entry aku? mampos la..spe suroh bace..
aku skang ni nak blog pon da takde roh..nak wat pape pon mmg takde roh..
haiz..
ni kene muhasabah balik diri ni..
keje bertimbun2..
ntah bile la nak ngadap..nak ngadap pon takde roh...nak bersukan pon takde roh..
aaiii~~
tensen
kalau korang bace blog kawan2 aku yg laen..mesti dorang akan salahkan IB, maki hamun IB dan yang sewaktu dengannye..
memang senang untuk kite salahkan orang lain...susah untuk kite salahkan diri sendiri..ni la die manusia..
macam aku la gak..aku salahkan kerajaan..i'm blaming the whole system..i'm blaming THE MAN !~~ who is THE MAN? i dunno..
haha..nape blame dorang? aku pon tak tau..mungkin aku terikut2 cakap gurmit singh yang brlakon dalam cite pua chu kang kot..beliau pernah berkata;
"When it comes to small problems in your company, blame your workers. When it come to big problems, then blame the government!"
trimas kerna membuang masa anda di blog ni..sila la pulak bazirkan masa dengan meng-komen
Salam
_

6 comments:

pyan said...

azhurin yg comel??
uff, xdpt aku nk tdo malam ni..

bawangmerah said...

sorry la bro. aku dah keluar dewan after performance grup aku. aku sempat tgk babunnya grup.
actually dh ingt dh nk tgk performance ko, tapi mata ngantok, kaki sakit (heels), baju dh xselesa, so aku terus off to aspuri.
heee...anyway, jgn tensi sebab aku pon tgah tensi. dok tiap2 ari kene kondem ngan cikgu kot.

Wan Harun said...

sume tensi ngn drama
ahahaha

Miyn Amin said...

aaaaaa~
aku tgk gambar ko ja menari.

COMELNYAAA HOSNI!

ngeh ngeh ngeh, cakap je bakal2 doktor memang takde bakat menghibur. sebab tu kelas BT jugak yang terpaling best.

kesimpulannya, semua org pun termalukan diri sendiri. tp tak kesahla kan, asal enjoy sudahhh..

myself and i said...

Tmpang lalu je..hehe.bsan d dlm lctre usha blog2 org.huhu.

Lord Hosni the Wise said...

pyan;
sememangnya beliau comel!~~ dan beliau amat comel ketika beliau sedang "mati" !~~ dan beliau kini adik angkatku!

to pain;
waaa...sampei ati ko..tape la..ak paham..btw..

to waan fook;
ceit..tau la da lme lepas..sbenanye xdela tensi sangat..just thing dont meet the expectation..thats all..

to miyn;
wahahaha..ak pon agak gelak besaq tgk video kitorang..malu plak nk tunjuk kat anak cucu..

to diyana;
silakan tumpang lalu..lalu la banyak2 kali ye :)